Potencjał drzemie w każdej firmie, a
raczej w jej pracownikach – trzeba tylko umieć go wykorzystać, a
to wcale nie jest takie proste zadanie. Czasami jednak odpowiedź nie
musi leżeć ściśle w kompetencjach takich osób, ale w dostępnych
systemach, które mają ułatwiać wykonywanie zawodowych obowiązków.
Jednym z przykładów i zarazem tematem dzisiejszego wpisu jest VoIP
dla firm, czyli technologia usprawniająca wewnętrzną i
zewnętrzną komunikację na każdej płaszczyźnie działania
organizacji.
Nie wiem czy każdy z Was zdaje sobie
sprawę z tego, czym w rzeczywistości jest VoIP dla firm. Tak
naprawdę to nie różni się to od tradycyjnego przesyłu danych
dźwiękowych z wykorzystaniem sieci internetowej. Jedyne
rozbieżności egzystują w nazwie i systemach, a raczej narzędziach
wykorzystywanych do takiego kontaktowania się. Wiadomo, firmy
potrzebują większej ilości podzespołów oraz szybszego Internetu,
jaki da radę pogodzić wspólne działania wszystkich pracowników,
którzy w danym momencie próbują nawiązać kontakt z klientem bądź
swoim współpracownikiem.
VoIP dla firm, czyli spora oszczędność gotówki
Powyższy tytuł wiąże się z tym, że
tutaj nie mamy do czynienia z tradycyjnymi rachunkami telefonicznymi,
tylko jedną opłatą za stałe łącze internetowe. Tak więc od
razu można wykluczyć spore kwoty, wynikające z połączeń
chociażby międzymiastowych, na telefony komórkowe, bo mało która
firma lub jej przedstawiciele, korzysta na co dzień ze stacjonarnego
rozwiązania. Jedyne dodatkowe opłaty, jakie może nieść ze sobą
VoIP dla firm, to koszty związane z wykupem usług
poszerzonych, jakie oferuje jakieś przedsiębiorstwo, zajmujące się
np. wsparciem wirtualnej centrali lub dostarczeniem serwerów,
sprzętu do rozmów...