czwartek, 9 stycznia 2014

VoIP dla firm, czyli szybsza i tańsza komunikacja


voip dla firm

Potencjał drzemie w każdej firmie, a raczej w jej pracownikach – trzeba tylko umieć go wykorzystać, a to wcale nie jest takie proste zadanie. Czasami jednak odpowiedź nie musi leżeć ściśle w kompetencjach takich osób, ale w dostępnych systemach, które mają ułatwiać wykonywanie zawodowych obowiązków. Jednym z przykładów i zarazem tematem dzisiejszego wpisu jest VoIP dla firm, czyli technologia usprawniająca wewnętrzną i zewnętrzną komunikację na każdej płaszczyźnie działania organizacji.


Nie wiem czy każdy z Was zdaje sobie sprawę z tego, czym w rzeczywistości jest VoIP dla firm. Tak naprawdę to nie różni się to od tradycyjnego przesyłu danych dźwiękowych z wykorzystaniem sieci internetowej. Jedyne rozbieżności egzystują w nazwie i systemach, a raczej narzędziach wykorzystywanych do takiego kontaktowania się. Wiadomo, firmy potrzebują większej ilości podzespołów oraz szybszego Internetu, jaki da radę pogodzić wspólne działania wszystkich pracowników, którzy w danym momencie próbują nawiązać kontakt z klientem bądź swoim współpracownikiem.

VoIP dla firm, czyli spora oszczędność gotówki


Powyższy tytuł wiąże się z tym, że tutaj nie mamy do czynienia z tradycyjnymi rachunkami telefonicznymi, tylko jedną opłatą za stałe łącze internetowe. Tak więc od razu można wykluczyć spore kwoty, wynikające z połączeń chociażby międzymiastowych, na telefony komórkowe, bo mało która firma lub jej przedstawiciele, korzysta na co dzień ze stacjonarnego rozwiązania. Jedyne dodatkowe opłaty, jakie może nieść ze sobą VoIP dla firm, to koszty związane z wykupem usług poszerzonych, jakie oferuje jakieś przedsiębiorstwo, zajmujące się np. wsparciem wirtualnej centrali lub dostarczeniem serwerów, sprzętu do rozmów...