Program partnerski
– wyrażenie odmieniane przez wszystkie przypadki w branży
internetowej. Przyjrzyjmy się mu z bliska, zastanawiając nad
zaletami i wadami tegoż rozwiązania. Dla nieobeznanych już
tłumaczymy, że jest to umowa bazująca na współdziałaniu
pomiędzy sprzedawcą faktycznym – czyli nami, właścicielami
strony internetowej – a partnerem. Dzięki temu udaje się pozyskać
większą ilość klientów, a tym samym zysków.
Dlaczego
w program partnerski
warto wejść? Z perspektywy partnera, trzeba tu wspomnieć o
prowizjach od nakłonienia potencjalnego klienta do wypełnienia
jakiejś ankiety bądź innego zadania, które program obejmuje. Poza
tym za każdego klienta wchodzącego i klikającego w baner
przysługuje jakaś groszowa stawka, a po trzecie wreszcie –
partnerowi przysługuje (skądinąd największa) prowizja za
nakłonienie klienta do zrealizowania konkretnej inwestycji.
A jak
na program partnerski
powinna spojrzeć firma? Tu jest to o tyle oczywiste, że sprzedaje
ona większą ilość produktów w rozumieniu sprzedaży
bezpośredniej. Ważne jest, że – w przeciwieństwie do innych
rozwiązań marketingowych – to PP obarcza odpowiedzialnością za
niepowodzenie partnera. To on traci za brak skuteczności. Poza tym
jest to szansa na dotarcie do stron internetowych, których tematyka
wiąże się z naszą działalnością, a – jeśli rozbudujemy sieć
PP – istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasi partnerzy sami
zaczną pozyskiwać innych partnerów. Reasumując, PP to świetny
sposób na wykorzystanie potencjału internetowego i wszystkiego, co
się zeń wiąże.