Ostatnie
badania CBOS wykazały, że regularnie z internetu korzysta 64 %
dorosłych Polaków.
Dlatego
też internet staje się niezastąpionym źródłem pozyskiwania
klientów. Jednak aby klienta pozyskać, najpierw trzeba
zainwestować. Marketing internetowy – to teraz jeden z gorętszych
tematów w przedsiębiorstwach. Jak rozsądnie inwestować pieniądze
na reklamę w internecie?
Według
badań przeprowadzonych przez Google dotychczas zaledwie 17% firm
działających w Polsce wykorzystuje internet do sprzedaży swoich
towarów i usług, dla porównania w Europie jest to ok. 40%. Tak
niski procent aktywności na portalach społecznościowych i innych
form promowania marki, spowodowany jest zazwyczaj niewiedzą
przedsiębiorców o mocy jaką niesie za sobą internet.
Dlaczego warto inwestować
w marketing internetowy ?
Najprostsza
odpowiedź jest taka, że tylko internet pozwoli Ci pozyskać klienta
niezależnie od miejsca zamieszkania za niewielki budżet.
Powszechność
naszej oferty w internecie daje możliwość pozyskania klienta z
całej Polski, za pośrednictwem zakupów on-line. Dla
przedsiębiorców firm usługowych, dla których potencjalny klient,
to ten z okolicy marketing internetowy daje możliwość dojścia do
klienta, do którego chcesz aby docierała. Przykładem takich
reklam, są te wyświetlane na portalach społecznościowych, gdzie
szczegółowo
można określić profil potencjalnego klienta ze względu na wiek,
płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.
Kolejną
alternatywą reklam Jest tzw Google Adwords, czyli reklama typu PPC
(pay per click) gdzie płacimy dopiero, gdy ktoś kliknięć na naszą
reklamę, a co za tym idzie zajrzy na naszą stronę. Taka reklamę
również można ustawić np. pod kątem geolokalizacji.
Ale
reklamy to nie jedyna forma marketingu internetowego. Również
istotnym aspektem jest wizerunek firmy w internecie. Do działań
PR-owskich świetnie sprawdzają się funpage firmowe czy marketing
szeptany na branżowych forach internetowych.
Podsumowując,
z roku na rok liczba osób regularnie korzysta z internetu rośnie.
Dzięki odpowiedzi rynku na ten trend, coraz więcej bieżących
spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu. Mówi się, że jak
nie ma Cie w internecie to nie istniejesz... Coś w tym jest, bowiem
istnieje prawdopodobieństwo, że za jakiś czas większość wyborów
czy zakupów dokonywać będziemy przez internet. Brak widoczności
przedsiębiorstwa w internecie wtedy może oznaczać „samobójstwo”
dlatego o marketingu internetowym należy pomyśleć już teraz.