poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?


Ostatnie badania CBOS wykazały, że regularnie z internetu korzysta 64 % dorosłych Polaków.
Dlatego też internet staje się niezastąpionym źródłem pozyskiwania klientów. Jednak aby klienta pozyskać, najpierw trzeba zainwestować. Marketing internetowy – to teraz jeden z gorętszych tematów w przedsiębiorstwach. Jak rozsądnie inwestować pieniądze na reklamę w internecie?

Według badań przeprowadzonych przez Google dotychczas zaledwie 17% firm działających w Polsce wykorzystuje internet do sprzedaży swoich towarów i usług, dla porównania w Europie jest to ok. 40%. Tak niski procent aktywności na portalach społecznościowych i innych form promowania marki, spowodowany jest zazwyczaj niewiedzą przedsiębiorców o mocy jaką niesie za sobą internet.

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy ?

Najprostsza odpowiedź jest taka, że tylko internet pozwoli Ci pozyskać klienta niezależnie od miejsca zamieszkania za niewielki budżet.

Powszechność naszej oferty w internecie daje możliwość pozyskania klienta z całej Polski, za pośrednictwem zakupów on-line. Dla przedsiębiorców firm usługowych, dla których potencjalny klient, to ten z okolicy marketing internetowy daje możliwość dojścia do klienta, do którego chcesz aby docierała. Przykładem takich reklam, są te wyświetlane na portalach społecznościowych, gdzie
szczegółowo można określić profil potencjalnego klienta ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.

Kolejną alternatywą reklam Jest tzw Google Adwords, czyli reklama typu PPC (pay per click) gdzie płacimy dopiero, gdy ktoś kliknięć na naszą reklamę, a co za tym idzie zajrzy na naszą stronę. Taka reklamę również można ustawić np. pod kątem geolokalizacji.

Ale reklamy to nie jedyna forma marketingu internetowego. Również istotnym aspektem jest wizerunek firmy w internecie. Do działań PR-owskich świetnie sprawdzają się funpage firmowe czy marketing szeptany na branżowych forach internetowych.

Podsumowując, z roku na rok liczba osób regularnie korzysta z internetu rośnie. Dzięki odpowiedzi rynku na ten trend, coraz więcej bieżących spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu. Mówi się, że jak nie ma Cie w internecie to nie istniejesz... Coś w tym jest, bowiem istnieje prawdopodobieństwo, że za jakiś czas większość wyborów czy zakupów dokonywać będziemy przez internet. Brak widoczności przedsiębiorstwa w internecie wtedy może oznaczać „samobójstwo” dlatego o marketingu internetowym należy pomyśleć już teraz.