czwartek, 24 września 2015

Potęga social media



Można śmiało powiedzieć, że media społecznościowe zawładnęły światem. Sposobu na to szuka wiele tęgich głów, polityków, wojskowych, naukowców. Udało się to młodym twórcom Facebooka. Czyżby oczywiste mechanizmy rządzące nowoczesnym społeczeństwem były tak trudne do uchwycenia, że nie udało się to nikomu wcześniej?Jak wykorzystać potęgę mediów społecznościowych dla własnych interesów?
Social media coraz częściej wykorzystuje się w biznesie. Obecnie trudno o firmę, która nie ma swojego profilu przynajmniej na jednym, najpopularniejszym portalu. Mówi się przecież, nie ma Cię na Facebooku - nie istniejesz. Gdzie znaleźć klientów, gdzie szukać osób zainteresowanych naszymi usługami? Oczywiście tam, gdzie są wszyscy. A gdzie są wszyscy? Na Fb! To dlatego tyle firm decyduje się na promocję na fanpage'u. Dzięki portalowi można szybko dotrzeć do grupy realnie zainteresowanej naszymi usługami i towarami, czyli do grupy docelowej. Jest to niezwykły atut. Reklamujemy się wyłącznie wśród osób, które tej reklamy mogą być ciekawe. Nie tracimy czasu, pieniędzy i energii na pozostałych. Osoby zainteresowane mogą same zdecydować o obserwowaniu naszego profilu. My możemy udostępniać im newsy o promocjach, nowościach, konkursach i wydarzeniach. Trudno o lepszą, skuteczniejszą formę promocji.

W ślad za Facebookiem powstawać zaczęło więcej portali. Popularny - w naszym kraju głównie wśród polityków i celebrytów - Twitter umożliwiający szybkie przekazywanie krótkich informacji. Biznesowy LinkedIn, GoldenLine, na którym możemy umieścić swoje CV, Pinterest idealny do promocji produktów czy coraz bardziej popularny wśród młodzieży Instagram do udostępniania zdjęć.

Chcesz zaistnieć? Pokaż się w Internecie. Nie wystarczy  typowy internetowy marketing, o którym pisaliśmy ostatnio. Powinieneś również rozejrzeć się w obszarze mediów społecznościowych. Taka działalność wymagać będzie mniej nakładów finansowych, więcej zaś aktywności, energii, otwartości i kreatywności.