piątek, 6 września 2013

Wirtualna centrala, a więc usprawnienie obsługi


wirtualna centrala

Idąc śladem nowej myśli technologicznej przychodzi pora na kolejny już wpis, tym razem w większym stopniu dotyczący organizacji, gdzie kontakt i łączność to podstawa każdego działania, zwłaszcza z klientami. Ale jak skutecznie i efektywnie zarządzać taką siecią połączeń? Lekiem na ten problem powinna być wirtualna centrala, która polega na pracy inteligentnego automatu, jaki w odpowiedni sposób przekierowuje rozmowy na daną linię telefoniczną.

Wydaje mi się, że z samą taką usługą większość miała styczność, bo przecież obecnie dzwoniąc pod wybrany numer dotyczący obsługi klienta, zawsze na początku odbiera automat, który mówi nam rzeczy typu: „aby połączyć się z działem X, wciśnij 1, aby połączyć się z tym a tym, wciśnij 2...”. Na tym właśnie polega wirtualna centrala. Zaskoczeni? Bo ja byłem:) Wszak sam nie raz miałem z tym wynalazkiem styczność, ale nie spodziewałem się, że temat może przybrać taką nazwę. I nie ukrywam też, że sama istota jest bardzo fajna i na pewno maksymalnie praktyczna, nawet dla obu stron. My dzwoniąc do firmy z marszu możemy się dowiedzieć, jak połączyć się z interesującym nas członem, a sama instytucja zyskuje na czasie, gdyż automat może obsługiwać jednocześnie więcej osób, tak więc wypełnia zadanie, jakie musiałoby robić kilku pracowników obsługi klienta.

Wirtualna centrala niezbędna w większych firmach


Gdy zagłębimy się w działania większych instytucji, zwłaszcza tych usługowych, gdzie klient i kontakt z nim to całe sedno sprawy, możemy zdać sobie sprawę, jak wiele połączeń telefonicznych dziennie jest tam realizowanych. Patrząc na to z bliższa, możemy śmiało powiedzieć, jak bardzo rozwój nowoczesnych technologii wpływać może na usprawnienia wśród stosunków z klientami. Idealnym przykładem jest wirtualna centrala, która zastępując pracę kilku osób, sprawia że firma może w płynnym stopniu, nieustannie kontaktować się ze swoimi klientami.